awak orang yg ke ----->

Monday 23 May 2016

Jom Kerja Di Pizza Hut !

Assalamualaikum guys. Lama gila tak main blog. Like seriously, lama gilaaaaaaaaaaaa tak main blog since 2 to 3 years ago i think? I don't know why i felt so busy for the past year sedangkan aku rasa aku hanya berfoya-foya di rumah  dan tak buat apa-apa melainkan catch up dngn anime naruto. Huhu naruto is life guys. NARUTO IS MY LIFE even banyak filler. Sob sob sob.

*Cantikkan mata dia? Kalau aku tiru ni mesti nampak macam mata aku baru lepas kena belasah.

Okay fine ketepikan Naruto. Naruto tak bayar aku pun untuk promot mata dia. Sekarang aku dibayar oleh pizza hut, muahahahah at least for the past few month. So boleh nampak tak apa yang aku cuba sampaikan disini? Boleh tak boleh tak? Ughh annoying sia si Ain nih. Yess darl, aku adalah staff kuli batak pizza hut yg telah diupah oleh pizza hut untuk mencari pekerja di pizza hut. Aku tahu semak sangat taip pizza hut bebanyak kali, tapi jangan risau, memang niat aku nak bagi rasa semak pun. Muahahaha! *Gelak jahat*

Since aku habis last paper spm itu hari, terus aku pergi cari kerja area Auto city (orang Bukit Minyak tahu la kot) since dekat situ restaurant memang bersepah gila. KFC? Subway? Seoul Garden , Nandos Starbuck Manhattan and etc, halal or not, u name it, everythings is in there. Banner jawatan kosong tu dah macam perhiasan dah atas each restoran. Dengan erti kata lain Auto City adalah jalan paling singkat dan mudah untuk cari kerja isi masa lapang selepas habis zaman persekolahan sementara tunggu result keluar. Cewahh ayat ! Semput aku baca saiton.
*Starbucks, Iceice baby, Nandos, and on top of it is cuisine Tau/Tao . Masih taktahu Tau or Tao. lol
Jangan tanya mana pizzahut sebab nandos berada betul-betul berhadapan dengan pizzahut.


Tapi kan guys, pedulikan kedai lain. Kita cerita pasal kedai aku je k. *kedai aku hotak kau*. kalau ada sesiapa yang nak cari kerja tu, datang lah pizza hut. Kita nak pakai staff .

*Waiter/waitress  
*Kitchen staff. 

Cakap je kenal Ain SarangHae , then u'll be hire immediately like i konfom seratus peratus u akan dapat kerja! Berani kerat kuku la weiii. Hukhuk.

  **Tawaran ini hanya available di Pizza Hut Auto City** 

Alah bukan susah mana pun kerja kedai makan ni. You just ambil order, then serve their food je. When they need something, they WILL ask you. Thats it. Easy as kacang pie kan? Aku sangatlah tak faham kenapa orang cakap kerja di restaurant ni susah. And kenapa eh orang selalu ingat kerja di restaurant ni busy memanjang? Atau dengan bahasa melayunya, tak menang tangan. Lols hello guysssss. Sepanjang aku kerja sana, aku boleh kira dengan jari tangan aku ni je berapa banyak hari busy. Tak payah kira guna jari kaki ke apa, tangan is enough. Means hari busy sangatlah tak banyak. Most of the time lenggang je kut. Customer cuma dua-tiga table.



*Gini ke imaginasi u orang?

 Jangan risau, kerja sangatlah simple. And manager bukan letak awak sorang-sorang dalam kedai tu. Akan ada staff lain sama. Ouh btw kerja servis just serve air and sup je . The rest kitchen akan handle dekat belakang. Bila food dah ready, awak just deliver them to the customer. Easy righttttttttttt?

Psst :/ Sorry aku asyik cerita pasal servis, tak banyak cerita pasal kitchen. Sebab apa? Sebab aku terang lagi bersuluh orang servis. HAHAHA

Hah tu duk mereput apa lagi tu ? Pergilah kerja cepat! Pemalaih sungguh hang ni.

Nah no fon 0192371394 . 

Apa-apa drop ur comment ok. Tak pun personal dm me. Atau boleh direct kol nom tuh untuk more info. Ini bukan no personal siapa-siapa k, ini nombor pizza hut. Dan jika kau mengharap nombor ini ada whatsapp, kau jangan berangan. Kenapa? Sebab aku yang suruh jangan berangan. Muahahaha!

2 curious people :

Anonymous said...

Masih bekerja kat situ lagi ke..?? Ada tip x..?? Kena bawak apa je..?? Walk in je ke..??

anonymous said...

Mane 7552525..hihi

home